Open House w Polsce i za granicą
Open House to doskonała okazja żeby poczuć się jak mieszkaniec domu i to jeszcze przed jego kupnem! Zobaczmy, czym dokładnie jest Open House oraz jak różnią się tego typu eventy w Polsce i za granicą.
Open house – jaki jest cel?
Open house, w dosłownym tłumaczeniu na polski – „dom otwarty” to wydarzenie mające na celu zareklamowanie nieruchomości wśród dużej liczby osób w tym samym czasie. To jedno z działań marketingowych stosowanych w nieruchomościach, których głównym zadaniem jest sprzedaż domu lub mieszkania. Okazuje się, że zadanie to spełnia całkiem dobrze, bowiem często zdarza się, że nieruchomość zostaje sprzedana jeszcze w czasie trwania imprezy.
Open house – na czym to polega?
Open house jest wydarzeniem, które promuje sprzedaż domu. Z tego też względu jego organizacja musi być przemyślana. W praktyce polega to na tym, że biuro lub agent nieruchomości przygotowuje dom, który ma w swojej ofercie i udostępnia go zainteresowanym osobom, mając nadzieje i robiąc wszystko, aby stali się oni jego przyszłymi klientami. Osoby te, mogą przejść się po domu, poznać jego historię i zajrzeć w niemal każdy jego kąt. Przez chwilę mogą poczuć się tak, jakby byli jego mieszkańcami. Oprócz samego oglądania do dyspozycji gości na miejscu cały czas jest dostępny pośrednik nieruchomości. Odpowiada on na pytania zwiedzających i stara się zaprezentować dom w jak najlepszym świetle. Wydarzeniu często towarzyszy skromny poczęstunek w postaci darmowych napojów i przekąsek. Taki event trwa zazwyczaj 2 -3 godziny.
Oczywiście charakter open house zależy od konkretnego biura nieruchomości. Zdarzają się open house bardzo szybkie i dynamiczne, nastawione na pokazanie nieruchomości jak największej liczbie osób, ale zdarzają się też open house trwające cały dzień i będące jedną wielką imprezą obfitującą w różne atrakcje, pokazy, a nawet konkursy.
Dom otwarty w Polsce i za granicą
Kolebką open house są Stany Zjednoczone oraz Kanada. To właśnie tam, taka forma strategii pozyskiwania klientów jest najpopularniejsza. Open house w USA są powszechne na tyle, że nawet jadąc „w ciemno” można być pewnym, że uda się wziąć udział w takim wydarzeniu. To właśnie w Stanach pracownicy biur nieruchomości stale prześcigają się w pomysłach na zaskoczenie i zadowolenie swoich klientów podczas takich prezentacji nieruchomości.
A jak jest w Polsce? Chociaż w naszym kraju open house to wciąż nowość wśród pośredników nieruchomości to coraz więcej z nich sięga po tego typu rozwiązanie. Open house w Polsce to nie tylko ciekawy trend podpatrzony w Ameryce, ale również naturalna odpowiedź na oczekiwania konsumentów, którym często zwykłe prezentacje po prostu już nie wystarczają.
Tego typu wydarzenia są bardzo korzystne dla klientów, bowiem przyjazna i mniej formalna atmosfera sprawia, że klienci czują się na takiej prezentacji swobodnie i są skłonni do zakupów. Nie da się ukryć, że korzystają na tym również biura nieruchomości. Agenci zbierając wszystkich potencjalnych nabywców w jednym miejscu, oszczędzają dużo czasu i zwiększają swoje szanse na sprzedaż domu czy mieszkania.
Open house – jak przeprowadzić?
Jak już zostało wspomniane – open house musi być przemyślany i odpowiednio zorganizowany. Bardzo ważna jest reklama samego wydarzenia. Potencjalni klienci muszą bez problemu zlokalizować miejsce eventu. Warto zastosować w tym celu różne strzałki i tablice informacyjne. Wydarzenie należy też wypromować. Jak? Przede wszystkim należy zrobić to z wyprzedzeniem. Sposobów promocji open house jest wiele, jednak najważniejsze, by były one odpowiednio dobrane do grupy docelowej klientów. Informacje o open house najlepiej jest zamieścić w sieci – w ofertach na stronie biura nieruchomości, na portalach ogłoszeniowych oraz w social mediach, np. na grupach dla osób szukających nieruchomości. Jeśli grupą docelową są osoby starsze to warto pokusić się również o tradycyjną reklamę – w formie plakatów, ulotek czy ogłoszeń w gazecie.
Kolejnym krokiem jest już przygotowanie samej nieruchomości. Powinna być dokładnie wysprzątana i odpowiednio wystylizowana na przyjście gości. Jak wiadomo, ładnie urządzona nieruchomość przyciągnie większą uwagę. Czasem zwykłe drobiazg – ozdobne poduszki, koce czy świece potrafią nadać wnętrzu wyjątkowego charakteru. Należy też zabrać osobiste i wartościowe przedmioty właścicieli, aby nieruchomość była pod tym względem „neutralna”. Niezwykle ważne jest również odpowiednie przygotowanie osoby będącej koordynatorem wydarzenia. Agent nieruchomości powinien posiadać kompleksową wiedzę na temat danego domu czy mieszkania oraz mieć materiały (wizytówki, ulotki z informacjami) dla zainteresowanych gości.